Meanings Behind the Names

 The alternate guide to names and their meanings of names.

The meaning behind these names are just for fun and we in no way endorse or approve them, vote and rate them, you can also submit pictures and comments. Actual name translations are available for all names into a variety of languages using the links below.


Names

A B C D E F G H I J K L M N 
O P Q R S T U V W X Y Z 

Meaning for the name   Ashley

The real name meaning for - Ashley

Ashley Sweet as pie
Comments Posted


Name: Ashley posted on 15/06/2005
thanks


Name: ashley posted on 11/07/2005
actually, the real meaning of ashley is "from the ash tree". so i think u should change that.


Name: Ashley posted on 12/07/2005
This has to be the first time that anybody has said that about me (or my name) very cute, thanks


Name: emily posted on 15/08/2005
very little popularity and does not like to party(study freak)


Name: Ashley! posted on 30/09/2005
Wow...Sweet as pie? Is that good for a guy?


Name: ashley posted on 10/11/2005
ashley means the best person in the world


Name: Ashleigh posted on 20/11/2005
i want a meaning for the spelling of my name! suppose it means the same! hehe ...anyways..im liking th meaning...very cute :)


Name: Ashlie posted on 04/12/2005
my mom tells me that the way I spell mine it means "being of the ashtree forest" and she said that it reminded her of a fairy, my mom is wierd :)


Name: wtf posted on 13/02/2006
no offense, but all of the ashleys i know, are complete b*tches and sl*ts


Name: brianna posted on 22/02/2006
My friend Ashley is very sweet and all the guys think she is sexy as hell so i give you props on this one!


Name: Ashley posted on 22/02/2006
Excuse me, but I am neither a bitch or a slut, and I like the definition. Another one I have seen is "beautiful meadow" or "from the ash meadow"


Name: Ashley posted on 22/02/2006
my name is ashley and everyone seems to have my name i never thought what my name ment but all my guys think that it means short pretty girl thats wierd lol so my nickname is shawty and chancey lol i have to ask around


Name: i agree wit wtf posted on 12/03/2006
all the ashleys i know are bad friends and they agree wit everything people tell them and dont stand up for wat they believe in but i bet there is some ashleys out there that isent like that i hope


Name: ashley posted on 22/03/2006
awww..i know im sweet as a pie...i hear that alot.....well thanks for letting me know again that im sweet!!


Name: ashley posted on 06/04/2006
hi!!!!!!!!!!!!!


Name: Ashley posted on 10/04/2006
My name is Ashley and I am neither a sl*t or a b*tch. I am honest and stand up for the way I feel. You are the person you are by the way you are raised and your influences, NOT by your name!


Name: Ashe-J posted on 10/04/2006
my name is Ashley but i dont know if im sweet as pie. lol. my mates would probably disagree with that meaning aswell. lol. oh and im not a b*tch or a sl*t either and im also a good friend and the real meaning is "ash tree" or "residue of fire" if you shorten it down ( my friends think it must mean evil and voilent coz thats what they call me ... but its not true)


Name: Bitch posted on 10/04/2006
ashley sucks


Name: Ashley posted on 20/04/2006
For the people that are saying ashleys are just bitches and slutes well i guess u just ait meet the good ones. A bitch and a slut is something to describe a person not a name. Just thought thos people should know...pc 1


Name: ashley posted on 21/04/2006
im hot as my mama ass


Name: Ashley posted on 09/05/2006
one time I was trying to search for my name meaning like this, and one terrible one I found was "junkyard" yeah, it made me sad :( haha but I like the "beautiful meadow, or "residue of fire" least they are interesting! :)


Name: Ashleigh Paige posted on 20/05/2006
THE MEANING OF MY NAME COMES FROM AN ASH TREE. MY NICKNAME IS X TREME G AND ITS ROCKING. WELL IT USED TO BE BUT NOW ITS JUST MY USERNAME. NOW I HAVE TOLD YOU MY NICKNAME I DONT WANT YOU TO GET THE IDEA I AM A TOM BOY BECAUSE I AM DEFINETLY NOT NEVER WAS NEVER WILL BE. THANKS FOR TAKING TIME TO READ THIS BYE COOL CATS!


Name: Ashley posted on 09/06/2006
im neither a b or a sl** so wateva!!!!!im nice and ashley is from the ash meadow and tree!!!!ashleys are very good friends and trustworthy!! half of the ashleys are tall!!like me !!!welll!!


Name: Ashley posted on 12/03/2007
Stop naming girls Ashley!!


Name: A s h l e y posted on 10/04/2007
waheeyyy i love me name n i duna wt else wuud suit me so ye lol ashley used to be more for a boi but i luuk at all da ppl calle dashley now n nearli all of em r gyals so hehe x


Name: Ashley posted on 27/04/2007
i think ashley is a beutiful name!


Name: ashley posted on 22/08/2007
my name is sexy ass hell


Name: ashlee posted on 29/08/2007
i think it means that they are the prettyest person in the whole wide world


Name: Ashley posted on 01/05/2007
WOW.. the name Ashley is popular.. my mom picked a good name.. i must say Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Name: Ashley posted on 05/09/2007
I have never meet an ashley that is a b**** yet, and the meaning of my name is "ash in a meadow"...kinda weird i know. but i love the name ashley.


Name: Ashley posted on 06/09/2007
Im Ashley Babbby! Yeah corse all Ashleys are sluts and bitches! Get over it!


Name: ashley posted on 28/11/2007
i think that ashley is a VERY beautiful name. i love love love my name it really goes great with my middle name victoria=]


Name: ashley posted on 05/12/2007
well thank you for saying im sweet as pie cause beleive me i am lol lol lol lol lol lol lol


Name: Ashley posted on 20/03/2008
my mum says Ashley means: Ash grove from the Ash tree Being of the Ash wood forest and Dragon of Ash wood Mountain. i searched over the internet for over an hour to confirm these.


Name: Ashley posted on 08/11/2007
omg that so sweet


Name: Ashley posted on 22/11/2007
i dont think being a bitch or a slut has anything to do with the name ashley...i am a very outgoing and adventurous person..i stand up for what i believe in and i am very social!!


Name: ASHLEY :) AKA: MISTICAL posted on 05/03/2008
Just because people have the same name dosent mean there the same.my name is ashley and im goth im most likley nothing like any of these girls.and believe me im not sweet as pie!!!


Name: Ashley posted on 05/03/2008
well i think that ashley means a verry pretty girl!!!!!!!!!!!!!


Name: Babygirl posted on 08/06/2008
Ithink that is so sweet. I have a good friend with this name and he is exactly as the meaning says "as sweet as pie" and i think they should add in ADORABLE too.


Name: ashley posted on 13/06/2008
i luv my name ashley and i am a girl and ppl who hate it are a freekssssssssss


Name: Ashley posted on 09/09/2008
It is the best name and every ashley has to be hot


Name: ashley posted on 11/09/2007
i like my name ya it is the kinda of rude name when u come across it bt its cool i love it!! =D my nick name is Ash i love it!!


Name: ashley posted on 23/09/2007
ashley is am awsome name but finding a nick name is hard. Im not a slut or bitch thank u very much. All the ashleys out there u ROCK!!!!


Name: ashley posted on 27/10/2007
ashley means made from ash


Name: ashley posted on 05/04/2008
my name is ashley im sweet as pie and a little bit noughty but im 11 and i love my name and all the ashleys you rock


Name: ashley posted on 24/12/2007
hey peeps im ashley im a tom boy jut because i play vidieo games.i have many friends im book crazy i love partys mostly if its on school nights!!!!!!!!im not a sl*t


Name: ashley posted on 15/10/2007
ashley means nice


Name: ashley posted on 28/06/2007
i would have to say that im a very unique person i like to be my own person so to hear and see all the ashleys out there i kinda wanted a different name but im glad that my names ashley and im not a slut or a bitch eathor but i can be if you make me pissed off but cant enyone luv ash


Name: ashley posted on 29/10/2008
hi


Name: ashley posted on 04/11/2007
thx alot i love this meaning better than the others i got lol


Name: Ashley posted on 09/12/2008
I think that Ashley is a beautiful name 4 a hot girl.


Name: Ashley posted on 18/09/2008
wow i think that all the ashleys should take a vote and make that the meaning of our name. "ashley- from the ash meadow sweet as pie." well it would sound better then that but yea


Name: Ashley Ann posted on 13/12/2008
Ashleys can hold there own and some people are intimdated by that, thats all. Rock on Ashes of the world


Name: ashley posted on 22/07/2008
i love my name, and my nickname ash:) and i dont think people should describe ashley as those mean names because you are who you make yourself be, not what your name descibes you as. so dont judge people by their names. i love your meaning sweet as pie and the meadow one. they are cool. and all the ashleys out there you are awesome. i never knew how many ashleys there are! and i love all the different spellings>:)


Name: Kristeen posted on 23/01/2008
wow my friends name is ashley and she is deff not as sweet as pie but i do lovee her she is the bestt:)


Name: Ilian posted on 28/01/2008
Every ashley is sweet and amazing to me i have never met one that isnt i would hate for people to get the wrong impression of those amazing girls


Name: Sam posted on 04/10/2008
My girlfriends name is ashley. And I thank that is a alsome name. I love my girl friends name.


Name: ashley-anne posted on 14/07/2008
aww that to sweet


Name: ashley posted on 09/09/2009
bit*hes and sl*ts?? woah woah woah. thats not right at all. just bc our names are ashley does not mean we should be stereotyped like that. its not fair. thats like all us ashleys going around saying amandas are all who*es. its a beautiful name and all of us wear it in a unique way. =]


Name: ASHLEY posted on 12/07/2008
HEY MY NAME IS ASHLEY AND I WOULD SAY I AM SWEET AS PIE AND YES I AM BITCHIE SOMTIMZ BUT IT MAKES ME UNIQUE BECAUSE I AM ME AND NOBODY ELSE SO ALL YOU ASHLEYZ OUT THERE ROCK ALL THESE D@** BITCHEZ WORLDS!!!


Name: ashley posted on 26/12/2008
Ashley is a wonderful name. And im no B*tch or sl*t thank u very much.


Name: Ashley posted on 29/04/2009
I love my name. Some people do call me a b!tch and others call my friend. My friend said it stands 4 most sexy. I think it stands 4 leader of the pack. Not shy. And really talkative. Yes i am...


Name: ashley posted on 08/05/2009
uhm... idk if thats the real meaning i found so many.. D: soo uh yeahh.. like ash meadow.. ash tree.. from the ash tree.. now this one..


Name: ashley posted on 15/10/2009
i love that my name means that its a great thing its awsome


Name: ashley posted on 20/05/2009
hey my name is ashley. i get called a slut alot but really im not....i get hurt alot but one day ill find the right guy


Name: ashley posted on 26/06/2009
Well I also like the name ashley but honestly I do believe that the thing they do in movies (ALWAYS having a bitch with that name) is really a form of racism


Name: Ashley posted on 18/06/2009
My name is ashley and i hate it it sound like a bitch name look at all the movies and stuff with a group of bitch girls usualyy one is named ashley and my name doesnt fit me at all. Plus im NOT in any way sweet as pie


Name: ashley posted on 11/11/2009
YEAH ALL ASHLEYS ARE NICE,SEXY,HOT,FINE AND GORGEOUS IF I DO SAY SO MYSELF


Name: Ashley! posted on 07/11/2009
Oh ya i am such a B**** and a s***...You havent meet the right ashleys to prove crap! Yeah some are B****** but Not all! So i am damn happy for my name thank you very much!!!


Name: Ashley! posted on 25/11/2009
hate my name i wish it waz amber or autum


Name: ashley posted on 30/11/2009
Haha. i wish i could spell my name diff and get the real meanin. but yeh thats cute :)


Name: Ashley. posted on 01/12/2009
i think that the meaning of ashley is unique-sexcii-smart-gorjuss....yeah i can go on for forever.i think that all ashleys have bitchy moments cuss every gurl gets bitchy in a point in their life..oh and hells yeah its the best name in the world and i love it!!


Name: ashley posted on 07/04/2010
i love my name its the best wow


Name: Ashhhy. posted on 06/05/2010
I love my name but I wish everybody didnt have it you know? when my Mom named me the name was really unique but now everybody has it. i think all ashleys are like really out going and popular and adorable and hot. All my friends call me Ashy. lol. Its cute.


Name: ashley posted on 08/05/2010
ashley meansash meadow


Name: ashley posted on 24/03/2010
hey, whats upp? hi im also ashley.. yeah ashleys are vicious but only when need too on other wise we are very sweet and responible (sometimes) also sexy haha no wer not all short cuz im tall! lol and no not sl*ts ALL ASLEYS ARE BIG FLIRTS lol i should know my nick name is flurt <3 ;)


Name: ashley posted on 11/03/2010
my mom told my name stands for ash wood or ash tree from some kind of culture


Name: ashley posted on 15/03/2010
we as ashleys are hot and definetly not sl*ts or b*thes!!!!!!


Name: Ashley NIcola posted on 23/11/2010
um excuse you yeah my name is ashley and i love it and maybe i am a bitch but i dont take other peoples s**t... and i a not a slut! so ppl can just f**k themselves!!


Name: ashley posted on 07/08/2010
i really luv my name and im proud of it. wow my parents are so good for naming me ashley


Name: ASHLEY posted on 12/02/2011
I LIKE THIS NAME BCOZ I THINK IT IS VERY COOL AND SEXY NAME JUST LIKE A HOT GIRL.


Name: Ashley posted on 05/07/2010
ashley is the best name ever!!! sorry peeps that names are not ashley!! i bet your thinking i wish my mama name me ashley


Name: lisa posted on 19/07/2010
"by the ash tree meadow" meaning of my closest and truest friends name who passed away, Ashlie


Name: ashley posted on 19/03/2011
i think the name ashley is a white girl name but itz a beautiful name & all ashley r badasses ;)


Name: ashley posted on 21/10/2010
ashley means a golden heart


Name: ashley posted on 07/10/2010
but i dont like pie :(


Name: Ashley V. posted on 13/10/2010
I think that all this "ashley means Ash tree meadow" and what not is kinda retarded so I think they should come up with something totally different, like something that did not have to do with a tree
 

Post your opinions on The real name meaning for - Ashley

Name
Email
Comment

Only click submit once, the page will refresh and we will have received your entry.

 

Real meaning of names
Names and their meanings
www.NameTranslation.co.uk